mandag 14. februar 2011

Hva er følelser?

Barna får i oppdrag å bruke ansiktet sitt, kroppen sin og stemmen sin for å vise følelsene sint, glad, skuffa og lei seg. Deretter snakker vi litt om hva følelser egentlig er:

Gutt fem år: "Hvis jeg tar på Ola, da kjenner jeg Ola".
Gutt fem år: "Da kari sa at alle var slemme uten om Lise(fiktive navn) da kjente jeg at jeg ble sint, og så ble jeg sur".
Gutt fem år: "En gang da jeg ble sint, da ble jeg så sint at jeg fikk vondt i magen. Og da hadde jeg lyst til å slå. Men jeg gjorde det ikke, jeg ville ikke at det andre barnet skulle begynne å gråte. Men en annen gang så dytta jeg, det sa mamma at jeg ikke skulle og så sa hun mange ting jeg ikke husker".
Gutt fem år: "En gang noen slo så slo jeg tilbake, det var ikke riktig. Da ba jeg om unnskyldning. For han som slo var mindre enn meg".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails