mandag 6. februar 2012

Kan man tegne med leire?

4 barna 3 – 5 år
Det er andre gang de bruker materialet leire
En voksen ruller mange pølser i leire og legger frem på bordet.
Mindre leireklumper er også tilgjengelige.
Barna starter med å undersøke de små leireklumpene.
Raskt triller historiene fram.

B: Dette er en kjærlighet på pinne, den skal mamma få.
PICT0133

B: Dette er fly, de skal ligge oppå hverandre.
PICT0132

B: Dette er navnet mitt.
PICT0139

Den voksne viser til leirepøsene: Kan man tegne med leire?
B: Ja!
B: Dette er et bur til de to pinnsvinene mine.
PICT0168

To 5 åringer samarbeider.
B: Dette er en gutt. Han har lommer.
PICT0152

B: Jeg lager en planet. Han kobler pølsene med små biter.
PICT0147

B nettopp fylt 5 år: Jeg vil ha med 6 tallet i navnet mitt.
Ja, tenker den voksne, barn er virkelig målrettet.
PICT0154

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails