onsdag 6. april 2011

Matematikkforståelse

Det hender at vi voksne blir litt overasket over barna i barnehagen. I dette tilfelle var det en fireåring som har mer erfarign med iPad og andre iProdukter enn endel av de andre barna. Barnet har fått en viss forståelse for prosenter gjennom å følge med på batterikapasiteten på det digitale verktøyet. Dette er ikke noe vi voksne har hatt fokus på, men kanskje vi skal gjøre barna mer oppmerksomme på det heretter når den voksne med tilgang på iPad m.m tar det med i barnehagen...

"Den står på 100, da er den full! Nå 98, det er masse igjen. Det er 54, da er det nesten halvparten igjen. 15 oj, nå er det ikke så mye batteri igjen, vi må snart sette den på lading"!

Barnet har selvsagt ikke benyttet iPhonen fra 100% til 15%, men kommet med slike kommentarer når han har brukt den eller sett den i ulike sammenhenger,  batterikapasiteten er det første han sjekker...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails