torsdag 10. mai 2012

"Jeg skal skrive en tale men jeg kan ikke skrive".




Seksåring: "Jeg skal skrive en tale, men jeg kan ikke skrive". 
Voksen: "For en god idé, men kan du tegne det du skal si. Så kan vi skrive det sammen når jeg kommer tilbake?"
Seksåring: "Det kan jeg, det var lurt".

Da den voksne har fått unna de tingene som kom i veien og kommer tilbake har seksåringen tegnet sin tale og fått hjelp av den annen voksen.

Den voksne som kom tilbake ser resultatet og snakker med barnet som er riktig så fornøyd med opplegget. Deretter heftes arkene sammen og henges på plassen. Så blir barn og voksne enig om at det kan være artig å legge det ut på bloggen også, for da er det mulig for besteforeldre å se. Talen blir tatt bilde av, lagt inn i StoryKit og sendt på e-post til foreldrene. 

Bildene her er skjermdumper fra StoryKit, laget på iPhonen, deretter har vi lagt de inn i Comic Strip av praktiske årsaker. 
 Så er det jo artig å fortelle og vise til kameratene hva man har gjort...

Beundrende fireåring:

 "Å skrive er jammen praktisk, men man kan fortelle med tegninger også". 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails