fredag 17. juni 2016

Lek i bevegelse

Vi har ett par paller som lekes med på ulik vis og denne morgenen da vi kom i barnehagen sto den opp etter gjerdet og det fikk barna til å klatre på pallen og opp gjerdet. Det synes jeg ikke væar så lurt med tanke på at det er ett gjerde mellom barna og veien, så jeg la pallen ned på bakken og sa: "Oj, en scene skal dere lage en forestilling?". Barna grublet litt før en av dem svarte "Ja, hvordan visste du det?" "Hva trenger dere til det, kanskje jeg skal gå inn om hente ark og blyant så kan dere lage en liste over ting dere trenger" fulgte jeg opp med og barna kom etter. Barna tegnet og forklarte og sendte med meg listene sine. Jeg gikk så inn og fant teppe og klosser, barna samarbeidet om å bære ut ett bord og hente matter. Til slutt tok vi ut boksen med plastikk dyr. Med disse materialene, skapte barna ulike leker gjennom hele formiddagen. Det var planlegging, bygging, rollelek, fantasi og teaterlek og det endte med oppsummering og opprydding etterfulgt av maling på steiner, vegger etc



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails